14.05.2014

Babeczki rabarbarowe z orzechami

Na kolejną edycję Lubelskiego Kociołka przygotowałam babeczki rabarbarowe z przepisu Eweliny.  Przyznam, że miałam duże wątpliwości podczas pieczenia.  Najpierw wydawało mi się, że rabarbaru jest dużo za dużo.  Potem przy nakładaniu ciasta do foremek miałam wrażenie, że to nie może się udać.  Ciasto nie wypełniało foremek, a układało się dziwnie, bezkształtnie.  Bałam się, że do przepisu wkradł się błąd.  Nie mogłam się bardziej mylić.  Chłopaki oszaleli i babeczki zniknęły bardzo szybko. Żałuję, że zrobiłam z pojedynczej porcji.
Zajrzyjcie dzisiaj do innych dziewczyn i sprawdźcie co rabarbarowego przygotowały.
1. Edyta
2. Marlena
3. Wiosenka
4. Marta
5. Martyna
6. Ania
7. Dorota
8. Gosia

  


Składniki (na 6 babeczek):
  • 70 g miękkiego masła
  • 70 g brązowego cukru
  • 1 jajko
  • 70g maki (dałam pszenną typ 2000)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (mój dodatek)
  • 35 g orzechów laskowych
  • 150 g rabarbaru

Wykonanie:
Piekarnik rozgrzać do 190 stopni.  Przygotować foremki do muffinek (wyłożyć papilotkami, lub użyć silikonowych).
Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę.  Dodać jajko i utrzeć razem. Dodać mąkę z proszkiem, orzechy oraz umyty i pokrojony rabarbar i wymieszać.  Masę przełożyć do foremek.  Wstawić do piekarnika i piec około 20 - 25 minut (moje delikatnie się przypiekły).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...