10.05.2014

Placuszki owsiane z czekoladą

Miałam ochotę na bardzo, ale to bardzo zdrowe placuszki.  Poszukałam i znalazłam wersję bez mąki, z płatków owsianych.  Do tego miały jeszcze czekoladę.  Pomyślałam, że brak mąki całkowicie uzasadnia użycie czekolady, prawda?  Niestety jak się okazało nie byłam w stanie zrobić placków dokładnie tak, jak było napisane w przepisie.  Nie wiem w czym tkwi błąd, ale moje płatki nie chciały osiągnąć właściwej konsystencji i rozwalały się na patelni.  Wychodziła mi bardzo smaczna smażona owsianka.  Po 3 nieudanych placuszkach delikatnie zmodyfikowałam przepis.  Dodałam odrobinę mąki pszennej pełnoziarnistej i się udało.  Placuszki podałam z cudowną konfiturą z ekologicznych borówek, które otrzymałam  ostatnio do przetestowania.  Borówki z mojego regionu :)  Polecam.



Składniki:
  • 2 jajka
  • 150 g płatków owsianych
  • 250 ml maślanki
  • 1 łyżeczka cukru (w oryginale łyżka)
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (w oryginale 3)
  • 85 g gorzkiej czekolady w kawałkach (dałam groszki)
  • 3 - 4 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej (mój dodatek)


Wykonanie:
Jajka, maślankę, cynamon, sól  i płatki wymieszać i odstawić na 30 minut, żeby płatki zmiękły.  Dodać proszek i czekoladę i wymieszać.  Dodać mąkę i sprawdzić gęstość.  Odstawić na chwilę.  Patelnie z kilkoma kroplami oleju rozgrzać.  Nakładać po łyżce masy i smażyć placki na złoty kolor przez około 3 minuty z jednej strony.  Przekładamy na drugą i smażymy jeszcze minutę, dwie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...