4.05.2014

Tort czekoladowo - owocowy dla dziewczynki

W ubiegłym tygodniu urządzaliśmy imienino-urodziny dla naszej córki i jej przyjaciółki.  Tort oczywiście musiał się pojawić.  Skoro przyjęcie dla dzieci, tort z owocami i czekoladą.  Takie były życzenia.  Poszłam trochę na skróty, szczególnie przy masie owocowej, ale dzieciom i dorosłym smakowało.  To najważniejsze.  Niestety nie mam zdjęcia tortu w przekroju.




Składniki:

  • biszkopt (użyłam tego)
  • 500 g mascarpone
  • 400 g śmietany 30%
  • 4 łyżki cukru drobnego
  • 100 g czekolady gorzkiej
  • ok 300 g masy owocowej (takiej jak ta)
  • płatki czekoladowe
  • odrobina czerwonego barwinka

 

Wykonanie:



Biszkopt kroimy na 3 blaty.  Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej lub w kuchence mikrofalowej i studzimy.  Śmietanę ubijamy na sztywno z cukrem.  Mascarpone lekko ubijamy oddzielnie.  Łączymy razem z kremówką.  Odkładamy około 1/3 masy i łączymy z czekoladą.  Biszkopt nasączamy (ja robiłam to herbatą owocową).  Na pierwszy blat kładziemy masę czekoladową.  Kładziemy drugi blat.  Na to masę owocową.  Na wierzch kładziemy ostatni blat.  Odkładamy odrobinę masy, którą mieszamy z barwnikiem.  Całość dekorujemy pozostałą masą ze śmietany i mascarpone. Boki tortu obsypujemy płatkami czekoladowymi.  Czerwoną masę przekładamy do rękawa cukierniczego i dekorujemy wierzch.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...