5.05.2014

Torcik owocowy (bez pieczenia)

Idealny pomysł na opróżnienie zamrażalnika przed sezonem.  Torcik jest lekki i bardzo łatwy w przygotowaniu.  Spokojnie można go też wykonać ze świeżych owoców.  Od lat taki tort przygotowuje moja szwagierka, a w tym razem zrobiłyśmy go razem.  Polecam na nadchodzące lato.




Składniki:
  • 1 paczka biszkoptów (lub 1 mały blat)
  • 200 g masła
  • ¾ szklanki cukru
  • 3 żółtka
  • 800 g owoców (truskawki, jagody, maliny, wiśnie)
  • 3 galaretki
  • pół szklanki orzechów włoskich (opcjonalnie)


Wykonanie:
Tortownicę (23-26 cm) wyłożyć folią (dno i boki).  Ułożyć na spodzie biszkopty.  Jeżeli używamy owoców, należy je rozmrozić.  Owoce miksujemy lub rozgniatamy.  Część owoców można zostawić w większych kawałkach.  Ja wiśni nie miksowałam, tylko przekroiłam na pół i dodałam pod sam koniec do masy. 
Galaretki rozpuszczamy w 1,5 szklanki wrzątku i odstawiamy.  Masło ucieramy z cukrem i żółtkami  w szklanej lub metalowej misce.  Zagotowujemy w garnku wodę i wstawiamy miskę z masłem i jajkami nad garnek tak, aby misa nie dostawała do wody.  Do utartej masy dodajemy po łyżce zmiksowanych owoców i ucieramy nad parą.  Kiedy dodamy wszystkie owoce zdejmujemy masę z garnka.  Masę owocowo – maślaną mieszamy z ostudzoną galaretką.  Odstawiamy aż masa stężeje, ale tylko na tyle, aby można ją było jeszcze przelać do tortownicy.  Torcik wstawiamy do lodówki do całkowitego stężenia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...