13.05.2014

Tarta z truskawkami i rabarbarem

W dalszym ciągu opróżniam zamrażalnik.  Znalazłam tam kruche ciasto i ostatnie truskawki.  Ponieważ miałam też rabarbar, postanowiłam upiec szybkie ciasto.  Wyszło genialnie.  Nie przeszkadzało, że tarta trochę popękała.  Może właśnie w tym tkwił jej urok?  Dodam, że już mam zamówienie na powtórkę.



Składniki:
  • 250 g kruchego ciasta (u mnie z tego przepisu)
  • 150 g rabarbaru
  • 350 g truskawek (u mnie mrożone) *
  • 50 g cukru trzcinowego
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej


Wykonanie:
Truskawki włożyć do garnka, dodać umyty i pokrojony na kawałki rabarbar.  Dolać odrobinę wody i pogotować, aż truskawki się rozmrożą.  Dodać cukier, zagotować, aż się rozpuści.  Przełożyć owoce na sito i odcedzić nadmiar płynów (płyn zachować, a co z niego zrobić pokażę już niedługo).  Odcedzone owoce wymieszać z mąką ziemniaczaną i zagotować.  Piekarnik rozgrzać do 190 - 200 stopni.  Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.  Ciasto rozwałkować na blasze na okrąg o grubości kilku milimetrów.  Na środek wyłożyć przygotowane nadzienie owocowe.  Boki zawinąć nad nadzienie.  Wstawić do piekarnika i piec przez około 20 - 30 minut, aż ciasto będzie złote.

* jeżeli używamy świeżych truskawek wystarczy wymieszać je z rabarbarem, mąką ziemniaczaną u cukrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...