31.05.2014

Ciasta ucierane z truskawkami

Nie ma możliwości, żeby sezon truskawkowy obył się bez ucierańca.  Zazwyczaj ciasto takie pojawiało się jako pierwsze.  Tym razem może nie na sam początek, ale i tak w miarę wcześnie.  Przepis znalazłam na blogu Smitten Kitchen.  Jednak podczas robienia źle spojrzałam na listę składników i dolałam za dużo mleka.  Dlatego zwiększyłam też ilość mąki.  Okazało się, że wyszło idealnie.  Ciasto jest bardzo wilgotne i niezbyt słodkie.



Składniki:
  • 85 g masła
  • 250 g mąki pszennej (dałam typ 500)
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 150 g cukru + 2 łyżeczki do posypania
  • 1 jajko
  • 200 ml mleka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • ok 500 g truskawek
  • ew. cukier puder


Wykonanie:

Piekarnik rozgrzać do 180 C. Tortownicę o średnicy 26 cm wyłożyć papierem do pieczenia.  Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę.  Dodać jajko i mleko i dalej przez chwilę ucierać .  Masa może się trochę zwarzyć, ale nie należy się tym przejmować. Mąkę przesiać z proszkiem i solą.  Dodać do utartej masy i utrzeć do połączenia składników.  Ciasto przelać do formy.  Na wierzchu ciasno ułożyć truskawki przekrojone na pół.  Posypać cukrem i wstawić do piekarnika i piec około 50 - 60 minut, aż do suchego patyczka.  Ciasto wyjąć z piekarnika odstawić na chwilę i wyjąć z formy.  Można posypać cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...