23.03.2012

Pascha czekoladowa

Rok temu robiłam wersję waniliową.  Teraz postanowiłam przerobić ją na wersję czekoladową.  Nie wiem która jest lepsza, ale wiem, że takie słodkości na Wielkanoc uwielbiam.



Składniki:

  • 500 ml mleka (z woreczka lub od krowy, z UHT nie wyjdzie)
  • 2 jaja
  • 70 g cukru pudru
  • 100 g śmietany 18 %
  • 100 g masła
  • 30 g posiekanych migdałów
  • 40 g gorzkiej czekolady

Składniki na sos czekoladowy:

  • 50 g czekolady
  • 50 śmietany kremówki



Wykonanie:

Mleko zagotować. W międzyczasie wymieszać śmietanę z jajkami. Gdy mleko zacznie się gotować powoli wlewać masę jajeczną cały czas mieszając. Gotować jeszcze kilka minut, aż białko się zetnie i twaróg oddzieli od serwatki. Na sitko wyłożyć gazę. Wylać na nią twaróg i dokładnie odcedzić. Twaróg ostudzić.

Masło ucierać z cukrem, który dodajemy stopniowo. Ucieramy, aż masło będzie gładkie. Po jednej łyżce dodajemy ostudzony twaróg i nadal ucieramy. Kiedy cały twaróg już będzie dodany i utarty z masłem dodajemy posiekane migdały i startą czekoladę i mieszamy. Formę (u mnie 2 małe foremki) wykładamy folią. Wkładamy masę i od góry też przykrywamy folią. Masę trzeba obciążyć (ja postawiłam na foremkach słoki dżemu) i schładzać w lodówce przez kilkanaście godzin.

Przygotowujemy polewę czekoladową. Czekoladę i śmietanę podgrzewamy, aż do rozpuszczenia czekolady. Ubijamy do uzyskania lśniącej i jednolitej masy. Paschę wyjmujemy z foremek, stawiamy na talerzu i polewamy polewą czekoladową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...