11.04.2013

Bardzo zdrowa granola

W sumie, to wszystkie granole są  zdrowe.  A jeśli porównamy je do kupnych mieszanek, czy płatków śniadaniowych, to wygrywają już zupełnie.  Ta jednak jest zdrowsza od innych, bo zawiera popping z amarantusa (Kasiu dzięki za inspirację).   Ponieważ odkryłam ostatnio kilka przepisów na granole, gdzie nie było soku czy puree owocowego, postanowiłam spróbować jaka jest różnica.  Granola jest bardziej sucha, ale naprawdę pyszna.




Składniki (na 2 słoje)
  • 400 g płatków owsianych
  • 70 g płatków migdałowych
  • 100 g ziaren słonecznika
  • 70 g poppingu z amarantusa
  • 150 g posiekanych orzechów włoskich
  • 100 g posiekanych orzechów laskowych
  • 100 g sezamu
  • 100 g daktyli
  • 100 g suszonych fig
  • 6 łyżek miodu
  • 2 łyżki oleju


Wykonanie:
Wszystkie składniki, poza daktylami i figami mieszamy dokładnie w misce tak, aby miód i olej pokryły wszystkie pozostałe składniki.  Przekładamy na blachę do pieczenia wyłożoną papierem i pieczemy w 170 stopniach około 30 - 40 minut ( ja piekłam moją granolę na dwa razy.  Wyjęłam z piekarnika po 20 minutach i ponownie wstawiłam na 20 minut po godzinie).  Mieszamy co 10 minut.  Do ciepłej granoli dodajemy pokrojone figi i daktyle, mieszamy i studzimy.  Przekładamy do słoików.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...