17.08.2013

Clafoutis morelowe

Od dawna miałam ochotę spróbować jak smakuje ten deser.  Ponieważ Bernika zorganizowała akcję z przepisami Juli Child, postanowiłam, że wypróbuję jej przepis.  Wprawdzie w oryginale clafoutis jest wiśniowe, ale przecież ja nie mogłam dać innego owocu jak morele, prawda?




Składniki:
  • 310 ml mleka
  • 160 g cukru
  • 3 jajka
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego
  • szczypta soli
  • 100 g mąki pszennej
  • masło do wysmarowania formy
  • morele (przepołowione, bez pestek)
  • cukier puder do posypania

Wykonanie:
Piekarnik rozgrzać do 175 stopni.  Formę do zapiekania wysmarowania masłem.  Mleko, 80 g cukru, jajka, wanilię, sól i pieprz zmiksować dokładnie blenderem. Wylać część masy do przygotowanego naczynia, mniej więcej na wysokość pół centymetra.  Wstawić do piekarnika i zapiekać przez 2 minuty.  Wyjąć.  Na podpieczoną masę wyłożyć owoce i pospać je pozostałym cukrem.  Wlać resztę masy.  Całość wstawić do piekarnika i zapiekać około godziny.  Sprawdzić patyczkiem, czy środek się upiekł.  Podawać na ciepło posypane cukrem pudrem.  Na zimno też jest smaczne.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...