29.05.2009

Scones

Przepis czekał tak długo, że się już zdezaktualizował, bo w międzyczasie zrobiłam kolejne scones. A to była moja druga przygoda z tymi bułeczkami.  Poprzednie były jabłkowe,  te upiekłam według przepisu Dorotki, (a w międzyczasie pojawiły się też scones z kukurydzą.)  Uwielbim je bo się szybciutko robi, a smak nieziemski. Jak dla mnie są nie tylko na śniadanie czy do popołudniowej herbatki.  Smakują cały dzień (i noc).  Moje dzieciaki już się rozkochały i zajadają je z dżemem lub masłem.  A małżonkowi najbardziej posmakowały z miodem.  Przyznam, że i ja uległam i 3 dnia jak odkryłam w chlebaku zagubioną bułeczkę upiekłam ją w tosterze i zjadłam na śniadanko z dżemem i kawusią :) 



Składniki:

  • 40 dag mąki pszennej
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 10 dag zimnego masła
  • 5 dag cukru
  • 10 dag rodzynek
  • 2 jajka rozbite z taką ilością mleka, by osiągnąć 250 ml płynu

Wykonanie:

Masło rozetrzeć z mąką, proszkiem do pieczenia, solą, cukrem. Dodać rodzynki. Wlać mleko z jajkami, zostawiając trochę płynu do posmarowania wierzchów. Szybko wyrobić ciasto rękami (jeśli zbyt mocno się klei - dosypać mąki). Rozwałkować grubo - na około 1,5 cm. Wycinać krążki szklanką. Ułożyć na blasze i posmarować z wierzchu pozostałym mlekiem.

Piec około 10 - 15 minut w temperaturze 220 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...