10.11.2010

Risotto z dynią

Risotto z dynią już u mnie było.  Wiecie jednak, że dyni w tym roku mam aż nadto, dlatego jak zobaczyłam je u Spencera postanowiłam spróbować i tego.  Smaku dyni nie czuć w nim za bardzo, więc jeśli tylko macie składniki polecam, bo warto.


 

Puree dyniowe:

  • 350g dyni, obranej, pokrojonej w kostkę
  • 25g masła
  • ziarenka z jednej laski wanilii
  • sól

Rozgrzać masło w rondelku. Wrzucić dynię, dusić na średnim ogniu przez ok 15 minut.
Zmiksować. Dodać ziarenka wanilii i sól, wymieszać.

Risotto

  • 3 łyżki oliwy z oliwek + 2 łyżki masła
  • 2 szalotki, pokrojone w drobną kosteczkę
  • 150 gram ryżu do risotto
  • 500 ml bulionu warzywnego
  • 3 łyżki świeżo startego sera Pecorino
  • 2 łyżki mascarpone
  • puree dyniowe
  • 2 łyżki masła
  • sól, pieprz
  • pecorino + orzechy włoskie (do podania) (ja dałam uprażone pestki słonecznika)


Wykonanie:

Rozgrzać w garnku oliwę i masło, dodać posiekaną szalotkę. Dusić ok 5 min na średnim ogniu, mieszając od czasu do czasu
Dodać ryż i dokładnie wymieszać, tak żeby wszystkie ziarenka pokryły się tłuszczem. Smażyć aż ryż się zeszkli, ok 1 minuty
Wlać 0.5 szklanki gorącego bulionu, mieszać, aż ryż wchłonie cały płyn. Dodać następne 0.5 szklanki bulionu, ponownie mieszać, aż ryż wchłonie płyn. Czynność powtarzać, aż skończy się bulion
Wmieszać Pecorino, mascarpone, puree z dyni
Dodać 2 łyżki masła, sól, pieprz, wymieszać.
Wyłożyć na talerze. Posypać wiórkami Pecorino i podprażonymi orzechami włoskimi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...