26.11.2010

Kotlety z jajek

Już jakiś czas temu Szalo napisała do mnie "SOS - potrzebuję przepisu na kotlety jajeczne - życzenie specjalne Niebieskiej Dziewczynki :)"   Nigdy do tej pory nie robiłam takich, ale przecież trzeba pomóc.  Poszperałam i znalazłam takie oto kotleciki u Moniki.  Potem o nich zapomniałam, aż tu ostatnio kiedy sąsiadka przyniosła kolejną porcję wiejskich jajek przypomniały mi się te kotleciki.  Bardzo nam smakowały i już wiem, że będą gościć często.  Ciekawe czy Niebieskiej też posmakowały.



Składniki:

  • 6 dużych jajek, ugotowanych na twardo i ostudzonych
  • 1 czerstwa bułka
  • mleko do namoczenia bułki – ok. ½ kubka
  • 1 surowe jajko
  • kilka łyżek bułki tartej – to ewentualnego zagęszczenia i obtoczenia kotlecików
  • 3 płaskie łyżki serka kanapkowego (dałam 1 serka kanapkowego i 2 twarogu)
  • 2 łyżki natki pietruszki (do środka)
  • sól, pieprz – do smaku
  • olej do smażenia kotlecików



Wykonanie:

Do miski włożyć czerstwą bułkę, zalać mlekiem i pognieść.  Kiedy nasiąknie, odcisnąć, ale nie do końca.  . Włożyć do kielicha blendera i rozdrobnić.  Dodać pozostałe składniki (jajka, serek, natkę, sól, pieprz, wbić jajko i ponownie na kilkanaście sekund włączyć blender.) Jeżeli masa jest rzadka, dodać trochę bułki tartej.  Formować kotleciki, obtaczać w bułce i smażyć.  Odsączać na ręczniku papierowym.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...