15.12.2010

Pepparkakor

Rok temu robiłam już te pierniczki, tym razem skorzystałam jednak z innego przepisu.  Muszę przyznać, że nie do końca dobrze pracowało mi się z tym ciastem.  Miałam wrażenie jakby było nieco gumowate.  Być może problem tkwił w tym, że trzymałam je w lodówce ponad 24 godziny.  Pierniczki jednak wyszły smaczne.



Składniki:

  • 50 ml wody
  • 60 ml miodu
  • 50 g cukru do wypieków
  • 60 g margaryny / masła
  • 260 g mąki pszennej
  • 1/3 łyżeczki sody
  • 1/2 łyżeczki mielonego imbiru
  • 1/4 łyżeczki mielonego pieprzu
  • 1 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki sproszkowanych goździków

(zamiast przypraw można użyć 2 łyżek gotowej przyprawy do piernika)


Wykonanie:

Wodę zagotowujemy z cukrem i miodem. Do gorącej masy dodajemy przyprawy korzenne i margarynę, mieszamy aż margaryna się rozpuści. Gdy masa trochę przestygnie (nie całkiem, ma być wyraźnie ciepła) wsypujemy mąkę wymieszaną z sodą. Dobrze mieszamy. Ciasto jest luźne. Przekładamy ciasto do miski, przykrywamy folią i schładzamy przez noc. Następnego dnia wałkujemy ciasto (musi być bardzo cienkie), wycinamy ciasteczka i pieczemy przez 6-8 minut w piekarniku nagrzanym do 190 stopni. Czas pieczenia zależy od grubości ciastek. Podczas pieczenia trzeba pilnować ciasteczek bo szybko się rumienią.

Pepparkakory dekorujemy lukrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...