12.11.2013

Ciasto marchewkowe z orzechami

Ten przepis dostałam kilka lat temu od mojej koleżanki.  Kilka razy miałam w planach, ale jakoś nigdy nie wychodziło.  Tym razem postanowiłam przygotować to ciasto na spotkanie u naszych znajomych. Wyszło naprawdę dobre.  Troszkę jak piernik, ale to chyba dzięki przyprawie.




Składniki:
  • 2 jajka
  • 100 g cukru trzcinowego
  • 170 g startej marchwi
  • 160 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 90 g masła
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki cynamonu (dałam przyprawę do piernika)
  • garść orzechów włoskich

Polewa:
  • 135 g serka kremowego
  • 1 łyżka masła
  • 3 łyżki cukru
  • połówki orzechów włoskich do przybrania

Wykonanie:

Formę keksówkę o długości  ok. 20 cm wykładamy papierem do pieczenia lub smarujemy olejem.
Jajka ucieramy z cukrem.  Dodajemy marchew, mąkę, proszek, przyprawę i cukier waniliowy.  Masło rozpuszczamy i studzimy przez chwilę.  Dodajemy do masy razem z orzechami.  Całość mieszamy i przekładamy do keksówki.  Pieczemy w 200 stopniach przez około 40 - 45 minut, aż do suchego patyczka. 
Przygotowujemy polewę.  Serek, masło i cukier miksujemy.  Rozsmarowujemy na przestudzonym cieście.  Na wierzch kładziemy połówki orzechów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...