4.11.2013

Tort biedronka

Dostałam zamówienie od mojej siostrzenicy na tort kokosowy, biedronkę.  Dzieciom się nie odmawia.  Nie miałam zbyt dużo czasu na przygotowywanie tortu, więc masa musiała być szybka i sprawdzona.  Padło na moje ukochane połączenie kremówki i mascarpone.  Co do wyglądu tortu, to nie chciałam zbytnio bawić się w przycinanie biszkoptów.  Upiekłam 2 placki, z czego jeden docięłam na kształt głowy.  Za dekorację posłużyły Oreo i M&Msy. Nie udało mi się idealnie rozsmarować masy na wierzchu, ale to nic nie szkodzi.  Siostrzenica zachwycona i to liczy się najbardziej.



Składniki:
  • na masę i dekorację:
  • 500 g mascarpone
  • 400 g śmietany kremówki
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 80 g wiórków kokosowych
  • czerwony barwnik
  • 50 g gorzkiej czekolady
  • 2 ciasteczka Oreo
  • M&Msy, Lentilki, lub Skittlesy

Na biszkopt (blachy 22 i 18 cm):

  • 8 jaj
  • ponad szklanka mąki pszennej
  • 2,5 łyżki mąki ziemniaczanej
  • pół szklanki cukru


Wykonanie:

Białka ubijamy z cukrem, a następnie dodajmy po 1 żółtku nadal ubijając.  Na koniec delikatnie dodajemy mąki  i mieszamy szpatułką.
Przelewamy do dwóch tortownic (22 i 18 cm) wyłożonych papierem do pieczenia (wykładam tylko dno). Pieczemy ok 40 minut w temperaturze 180 stopni.
Upieczone biszkopty studzimy.  Mniejszy dokrajamy tak, aby pasował do większego (patrz zdjęcie).  Kroimy na pół. 
Na talerze, paterze układamy dolną partię biszkoptu i nasączamy (użyłam ekstraktu waniliowego).
Kremówkę ubijamy dodając cukier.  Mieszamy ją z mascarpone i przez chwilę ubijamy tak, aby masa się nie zwarzyła.  Dzielimy na 3 części.  1 część do przełożenia tortu, druga na dekorację głowy, trzecia (największa) na dekorację tułowia.
Część do przełożenia tortu mieszamy z wiórkami kokosowymi.  Masę wykładamy na przygotowane blaty. Na masę kładziemy górną część biszkoptów.
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej lub mikrofali.  Lekko przestudzoną mieszamy z drugą częścią masy. 
Pozostałą część masy (tę największą) mieszamy z czerwonym barwnikiem (użyłam w proszku).
Czekoladową masę rozprowadzamy na mniejszym biszkopcie, tym który będzie głową.  Zostawiamy odrobinę masy do przyklejenia kropek i zaznaczenia skrzydeł.
Czerwoną masę rozsmarowujemy na dużym biszkopcie.  Uważamy przy połączeniu z głową, aby nie połączyć mas. 
Odłożoną masą czekoladową przekładamy do rękawa cukierniczego.  Wyciskamy skrzydła, kropki, oczy i odznaczamy głowę (aby zakryć połączenie dwóch mas).  Na przygotowane kropki układamy kolorowe cukierki. Na wyciśnięte oczy kładziemy połówki ciasteczek Oreo. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...