8.01.2024

Sernik (prawie nowojorski)

 Ulubiony sernik mojego syna. Chyba w sumie jedyny sernik, który lubi.  Zdjęcie z telefonu, bo przepis pojawia się na wszelki wypadek, gdyby ten z BBC Good Food miał kiedyś zniknąć ze strony.  Napisałam, że prawie nowojorski, bo nie robię górnej warstwy śmietanowej i jednak nieco inaczej piekę.



Składniki:

  • Bonitki owsiane z sezamem 230 g (od kiedy nie mogę dostać digestive)
  • 85 g masła


  • 900 g sera (zazwyczaj daję z wiaderka)
  • 250 g cukru
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 1 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego (jak nie mam, to pomijam)
  • starta skórka z cytryny (jak nie mam, to pomijam)
  • 1 1/2 łyżeczki soku z cytryny (jak nie mam, to pomijam)
  • 3 jajka
  • 200 ml śmietany (12 lub 18 %)


Wykonanie:

Ciasteczka mielę w blenderze. Mieszam z roztopionym masłem.  Tortownicą okrągłą 23 cm wykładam na spodzie papierem do pieczenia.  Masę owsianą wykładam w tortownicy i ugniatam.  Wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 8 - 10 minut i wyjmuję do delikatnego przestudzenia.  Zwiększam temperaturę w piekarniku do 210 stopni.

Do misy robota wrzucam ser i cukier.  Na wolnych obrotach ucieram ser z cukrem. Następnie dodaję 3 łyżki mąki nadal ucierając. Jeżeli mam, to w tym momencie dodaję wanilię i skórkę i sok z cytryny, cały czas mieszając.  Dodaję po jednym jajku.  Jeżeli trzeba, to zbieram masę ze ścianek.  Na koniec dodaję śmietanę i chwilę nadal mieszam.

Boki tortownicy przecierem masłem.  Delikatnie wylewam masę serową na podpieczony spód.  Masa powinna być gładka i równa.

Do piekarnika wstawiam większą formę, do której nalewam gorącą wodą.  Spód tortownicy z masą serową owijam z zewnątrz dwukrotnie folią aluminiową (tak, żeby woda nie dostała się do środka).  Tak przygotowaną formę wstawiam do naczynia z wodą i piekę w 210 stopniach przez 10 minut.  Następnie zmniejszam temperaturę do 150 stopni i piekę około 35-40 minut. Po upieczeniu masa powinna delikatnie się trząść na środku.  Wyłączam piekarnik i studzę sernik w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach.  Studzę przez około 2 godziny.  Następnie wyjmuję sernik i wstawiam na noc do lodówki. 


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...