16.07.2015

Bigos z młodej kapusty

Dzisiaj wpis gościnny.  Ja robiłam tylko zdjęcia, a danie przygotowywał mój mąż. Prawdę mówiąc zazwyczaj to właśnie mój mąż przygotowuje bigos, ja się tylko przyglądam.  No oczywiście potem z miłą chęcią degustuję.



Składniki:
  • 1 - 1,5 główki młodej kapusty
  • ocet
  • 1 pętko kiełbasy swojskiej
  • 1 pętko białej kiełbasy
  • ok 30 dag boczku parzonego
  • 2 - 3 cebule
  • kilka łyżek koncentratu pomidorowego
  • 2 - 3 marchewki
  • sól, pieprz, ziele angielskie, liść laurowy


Wykonanie:
Kapustę poszatkować.  Skropić octem i przez chwilę obgotować.  W międzyczasie na patelni podsmażyć pokrojoną cebulę.  Następnie podsmażyć  kiełbasę i boczek (wszystko pokrojone w kosteczkę).  Kapustę odcedzić i przełożyć do garnka.  Podlać odrobiną wody, dodać do niej pokrojone marchewki, podsmażone mięso i cebulę.  Dusić pod przykryciem dodając liść, ziele i doprawiając do smaku.  Pod koniec dodać koncentrat.  Dusić aż kapusta będzie miękka (nie zajmie to dużo czasu, około pół godziny).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...