27.06.2011

Syrop z czereśni

Już kilka, albo kilkanaście razy uległam przepisom Beatki.  Tym razem postanowiłam skorzystać z jej rad i zrobić syrop z czereśni.  No może nie do końca syrop, a coś pomiędzy sokiem a syropem.  Wykorzystałam końcówkę zawartości 2 skrzynek i wyszła mi jedna buteleczka pysznego napoju.  Będzie w sam raz na jesień do herbatki lub po prostu z wodą.


 

Składniki:

* 350 ml wody
* 700 g czereśni (waga z pestkami)
* 250 g cukru
* sok z połowy cytryny


Wykonanie:

Czereśnie umyć. Wydrylować na garnkiem, tak aby sok, który wypływa podczas drylowania się nie zmarnował. Zagotować wodę. Wrzątkiem zalać czereśnie i ponownie zagotować. Jak tylko woda zacznie ponownie wrzeć, zdjąć garnek z gazu. Przykryć i odstawić na kilka godzin. Owoce wyłożyć na sitko (ja dodatkowo wykładam sitko gazą). Dokładnie odcedzić owoce (można lekko wycisnąć, ale uważamy aby sok nie zrobił się mętny). Dodajemy sok z cytryny i cukier. Gotujemy przez kilka minut, ściągamy szumowiny i wlewamy syrop do gorących, wyparzonych butelek. Szczelnie zamykamy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...