20.01.2016

Chili sin carne

Skończyłam ostatnio czytać książkę Scotta Jurka "Jedz i biegaj".  Scott jest weganinem i ultramaratończykiem.  Nie wiem czy sama odważyłam się przejść na dietę wegańską, ale na pewno przepisy Scotta zagoszczą w mojej kuchni nie raz.  Już jakiś czas temu pokazywałam koktajl ze spiruliną, robiłam też obłędną owsiankę (nie doczekała się jeszcze zdjęć, ale kiedyś się doczeka), powstało też chili.  W oryginalnej wersji chili jest tak ostre, że nawet nie potrafię sobie wyobrazić jak można je zjeść.  Ja mocna zmniejszyłam ilość chili w proszku, nie dodałam na koniec ostrego sosu a i tak połowa rodziny stwierdziła, że danie jest za ostre.  Za to syn powiedział, że to nareszcie jest prawdziwe chili.  Dodam, że nie zauważył braku mięsa.






Składniki (na ogromny gar):
  • 2 łyżki oleju kokosowego lub oliwy
  • 2 posiekane ząbki czosnku
  • 1 szklanka posiekanej cebuli
  • 300 g drobno pokrojonych pieczarek (w oryginale 8-10 sztuk)
  • 1/2 szklanki drobno pokrojonej zielonej papryki
  • 1/2 szklanki drobno pokrojonej czerwonej papryki
  • 1/2 szklanki drobno pokrojonej marchewki
  • 1 papryczka jalapeno (proponuję zacząć od ćwiartki)
  • 1 szklanka mrożonych ziaren kukurydzy (użyłam z puszki, część z dodatkiem groszku)
  • 1 łyżeczka mielonego kuminu (w tłumaczeniu kminku)
  • 1/2 łyżeczki mielonej kolendry
  • 1/2 łyżeczki chili w proszku (w oryginale 2 łyżki)
  • 2 łyżeczki soli morskiej
  • 1/2 łyżeczki czarnego pieprzu
  • 800 g pomidorów krojonych (z kartonu)
  • 450 g przecieru pomidorowego
  • 450 g fasoli z puszki
  • 450 g czarnej fasoli z puszki
  • 450 g czerwonej fasoli z puszki
  • 2 1/2 szklanki wody
  • 1/2 szklanki bulguru (nie miałam, dałam ryż brązowy)
  • ostry sos lub pieprz cayenne (dla hardcorów)
  • 1/4 szklanki posiekanej kolendry do przybrania (dałam natkę)



Wykonanie:
W dużym garnku rozgrzać olej.  Wsypać cebulę i poddusić. Dodać świeże warzywa i przyprawy i smażyć 10 minut na małym ogniu, aż warzywa lekko zmiękną.  Wlać kilka łyżek wody jeżeli warzywa zaczną przywierać (moje nie przywierały).  Dodać pozostałe składniki (fasolę, pomidory, kaszę / ryż, wodę).  Gotować pod przykryciem na małym ogniu przez pół godziny.  Zamieszać i gotować odkryte przez około 20 minut, aż warzywa i kasza / ryż będą gotowe.  Doprawić ewentualnie do smaku (sosem lub pieprzem cayenne, ja nie dodawałam).  Posypać natką / kolendrą.  Część dania można zamrozić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...