6.03.2015

Pizza białkowa (bez mąki)

Z nadmiarem białek można sobie radzić na różne sposoby.  Pierwsze do głowy przychodziły mi do tej pory same słodkości (bezy, angel food cake czy ptasie mleczko).  Można też przygotować coś zdrowszego, czyli omlet białkowy.  Takie nawet miałam plany na zutylizowanie białek po tegorocznych Tłustym Czwartku.  Kiedy jednak zobaczyłam ten oto ni to omlet, ni to pizzę, wiedziałam, że to będzie to.  Kiedy dzieciaki zobaczyły mojego omleta, zapytały kiedy zdążyłam zrobić pizzę i dlaczego one nic o tym nie wiedzą.  Bardzo były zdziwione, że to  jednak nie pizza.  Pizzę/ omlet  można zabrać ze sobą do pracy (na zimno też bardzo dobrze smakuje).  Oczywiście dodatki można śmiało modyfikować, zupełnie jak w przypadku zwyczajnej pizzy.




Składniki:
  • 8 białek
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki sosu pomidorowego
  • garść czarnych oliwek (pokrojonych)
  • 1 - 2 ząbki przeciśniętego czosnku
  • kilka plasterków szynki
  • pół niewielkiego bakłażana
  • kawałek żółtego sera
  • sól, pieprz
  • zioła


Wykonanie:
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni.  Formę o wymiarach 22 x 33 cm wyłożyć papierem do pieczenia.
5 białek ubić na sztywno dodając szczyptę soli. 3 białka i 2 jajka wbić do kielicha blendera.  Dodać czosnek i odrobinę pieprzu.  Zmiksować na delikatną, lekko puszystą masę.  Dodać zmiksowaną masę do ubitych białek i delikatnie wymieszać.  Przelać do przygotowanej formy i wstawić do piekarnika.  Piec przez 20 minut.
Bakłażana pokroić na plastry i posolić.  Odstawić, aby puścił wodę, a następnie wytrzeć.  
Upieczony spód wyjąc z piekarnika.  Rozsmarować na nim sos.  Wyłożyć przygotowane dodatki. Zwiększyć temperaturę piekarnika do 220 stopni.  Wstawić ponownie formę i dopiekać przez 10-15 minut, aż ser się roztopi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...