26.02.2016

Smażone warzywa z tofu

Ten przepis miałam zapisany na blogu już od ponad 2 lat. Nie pamiętam nawet skąd wzięłam przepis.  Niestety a to nie było dobrego tofu, a to nie było kapusty, a to ja o przepisie zapominałam.  Ostatnio jednak zobaczyłam w sklepie ekologiczne tofu i postanowiłam wreszcie to danie przygotować, bo w końcu czerwonej kapusty teraz nie brakuje.  Mój syn był przekonany, że zajada mięso chociaż szybko wyprowadziłam go z błędu. Dokładał sobie 3 porcje, gdyż stwierdził, że nie naje się jedną.  Ja tam się najadłam.  Do powtórzenia na pewno.




Składniki (na 2 - 3 porcje)
  • 2 łyżki oleju sezamowego
  • 70 g poszatkowanej czerwonej kapusty
  • 80 g posiekanej cebuli
  • 150 g twardego tofu, pokrojonego w kostkę
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżeczka octu jabłkowego
  • 110 g marchwi startej na grubej tarce
  • 110 g cukinii startej na grubej tarce
  • 60 g kiełków fasoli mung (zapomniałam)
  • 1 łyżka sezamu
  • garść posiekanej natki pietruszki (kolendry)



Wykonanie:
W woku rozgrzać olej sezamowy.  Wrzucić kapustę i dusić 10 minut.  Potem dokładać kolejne warstwy: cebulę, tofu, sos, ocet, marchew, cukinię, kiełki i sezam.  Na koniec posypać kolendrą / natką.
Ja dodałam jeszcze ugotowany ryż, który dodałam zaraz po cukinii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...