4.07.2017

Sałatka z rukolą i łososiem

Koleżanka podała nam taką sałatkę na grillu na początku wakacji.  Smakowała tam wszystkim i jako pierwsza zniknęła ze stołu.  Kilka osób zapisywało też sobie składniki, żeby potem odtworzyć w domu.  Ja też oczywiście zapamiętałam i przygotowałam sama.  Robiłam już ją nawet drugi raz, tak posmakowała nam też w domu.  Nie podaję ilości składników, bo można je regulować na oko, ale moim zdaniem im więcej w tej sałatce zielonego, tym lepiej.



Składniki:
  • makaron
  • rukola / roszponka / sałata
  • suszona żurawina
  • suszone pomidory
  • pomidorki koktajlowe (opcjonalnie, dodałam za drugim razem)
  • łosoś wędzony
  • ziarna słonecznika
  • płatki migdałów
  • majonez + jogurt naturalny lub śmietana
  • ząbek czosnku
  • sól, pieprz

Wykonanie:
Makaron ugotować al dente i ostudzić.  Rukolę, roszponkę i sałatę umyć i osuszyć (można też użyć tylko rukoli, lub rukoli i roszponki - tak jest na zdjęciu).  Porwać na mniejsze kawałki i wrzucić do miski.  Łososia pociąć na kawałki i dodać do sałaty. Suszone pomidory pokroić na mniejsze kawałki i dodać do miski.  Ziarna słonecznika i płatki migdałów uprażyć na patelni.  Do sałatki dorzucić uprażone ziarna i suszoną żurawiną.  Z majonezu i jogurtu przygotować sos.  Dodać do sosu przeciśnięty ząbek czosnku i doprawić solą i pieprzem.  Do sałatki dodać makaron, polać sosem i wymieszać.  Można też dodać pomidorki koktajlowe przekrojone na pół (nie ma ich na zdjęciu,bo dodałam za drugim razem).




2 komentarze:

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...