26.09.2010

Drożdżowe precle z makiem

86 wydanie Weekendowej Piekarni a w nim gospodarzy Oliwka.  Propozycje są dwie, ala ja niestety z braku czasu pokażę tylko jedną.  Do tego jeszcze moje precelki nie wyglądają zupełnie jak precelki a raczej jak buły.  No nic następnym razem będę wiedziała (przynajmniej mam taką nadzieję), że wałeczki muszą być dużo cieńsze.  W każdym razie synio zjadł na kolację i bardzo mu smakowały.  Część precelków zwijałam według przepisu, a część według tego schematu.

 

Składniki:
  • ok. 200 g mąki
  • 24 g drożdży
  • 50 -55 g cukru
  • 100 ml śmietany 12%
  • 1 jajko i 1 żółtko
  • 7 g miękkiego masła

dodatkowo: 1 żółtko + łyżka mleka i mak do posypania (dałam sezam)


Wykonanie:

Mąkę przesiej, dodaj masło, śmietanę, jajko i żółtko. Drożdże utrzyj z łyżką cukru na płynną masę, dodaj do całości wraz z resztą cukru. Wyrób elastyczne ciasto (odrobinę podsypując całość mąką), zroluj; uformuj ósemki, ułóż je na blaszce i przykryj do lekkiego wyrośnięcia.

Posmaruj wierzch żółtkiem roztrzepanym z łyżką mleka, posyp makiem i piecz do zrumienienia w 180 stopniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...