24.05.2010

Ciasteczka owsiano- bananowe

Ostatnio mam fazę na wypieki owsiane.  Więc kiedy zobaczyłam u Ireny i Andrzeja te ciasteczka wiedziałam, że szybko u mnie zagoszczą.  Dokonałam małej zmiany: zamiast groszków czekoladowych dałam żurawinę i to był wspaniały (i chyba zdrowszy) pomysł.



SKŁADNIKI:


  • pół szklanki rozgniecionego banana
  • pół szklanki brązowego cukru
  • 1/4 szklanki miękkiego masła
  • 1/4 szklanki cukru pudru
  • 1łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 duże jajko
  • 1 i 1/4 szklanki mąki
  • 2 szklanki płatków owsianych
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • pół łyżeczki soli
  • pół szklanki półsłodkich czekoladowych groszków (nie dałam)
  • 1/4 szklanki suszonej żurawiny


Wykonanie:

Rozgrzać piekarnik do 180 stopni. Wymieszać 5 pierwszych składników i ubić mikserem. Dodać jajko i ubić na gładką masę. Wymieszać przesianą mąkę z sodą oczyszczoną, płatkami oraz solą. Dodać do masy bananowej. Ubijać mikserem do dokładnego połączenia. Dodać groszki czekoladowe (żurawinę). Wymieszać. Masę nakładać łyżką na wysmarowany tłuszczem papier do pieczenia. Formować ciastka o średnicy 5 cm. Piec 18 minut lub do zezłocenia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...