13.05.2010

Smakowite a la biryani

Nie będzie to klasyczne biryani, a raczej moja wersja na podstawie przepisu Ainsley'a Harriotta.  Nie mogłam robić dokładnie według przepisu, bo miałam a domu tylko i wyłącznie ryż w torebkach, a z takim wolałam nie ryzykować gotowania innego niż według przepisu.  Danie jednak bardzo smaczne, taka wschodnia wersja naszego gulaszu.



Składniki:

  • 1 łyżeczka mielonej kurkumy (można zastąpić szafranem)
  • 1 łyżeczka mielonego kuminu
  • 1/2 łyżeczki mielonej kolendry
  • 1/2 łyżeczki mielonego chilli
  • 2 łyżki oleju
  • 150 g jagnięciny (dałam kurczaka)
  • 15 g masła
  • 1 pokrojone cebula
  • 2 posiekane ząbki czosnku
  • 1 laska cynamonu
  • 225 g ryżu basmati
  • 600 ml bulionu drobiowego lub warzywnego
  • 350 g m kalafiora (dałam brokuły)
  • 100 g groszku
  • sól, pieprz
  • uprażone płatki migdałów do przybrania


Wykonanie:

Wymieszać przyprawy z łyżką oleju. Obtoczyć w tym mięso.

Podgrzać masło i pozostały olej i podsmażyć cebulę i czosnek przez 4-5 minut aż zmiękną. Dodać cynamon, mięso i smażyć na dużym ogniu przez około 3 minuty (ja swoje smażyłam dłużej). Wmieszać do tego ryż i podlać bulionem, zagotować. Dodać kalafior, przykryć i gotować przez 8-10 minut, aż ryż będzie miękki. Dodać groszek i gotować przez kolejne 3-4 minuty aż cały bulion zostanie wchłonięty. Wyjąć cynamon, doprawić do smaku. Podawać posypane migdałami.

Ja swoją wersję robiłam nieco inaczej. Ryż gotowałam z dodatkiem laski cynamonu i z kurkumą. Nad gotującym się ryżem umieściłam koszyk do gotowania na parze i gotowałam tak najpierw same brokuły, a następnie dodałam groszek. Mięso podsmażałam aż było gotowe. Ugotowany ryż, warzywa i mięso wymieszałam przed podaniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...