25.11.2009

Pieczone jajka ze szpinakiem

Rozkochałam się w tym połączeniu.  Zresztą co się dziwić, jeśli dopiero w wieku 30 paru lat odkryło się szpinak, to teraz trzeba nadrabiać.  Kiedy zobaczyłam ten przepis, wiedziałam, że szybciutko go zrobię.  Oczywiście przeczytałam i myślałam, że zapamiętałam. Kiedy rano odtwarzałam go z pamięci, wszystko wydawało się oczywiste.  Aż do czasu, kiedy wyjęłam upieczone jajka i przypomniałam sobie o okruchach.  To nic, będzie pretekst, żeby zrobić wersje kompletną.  A ta niekompletna i tak była przepyszna., szczególnie z moją ukochaną czerwoną herbatką.


 

Składniki (na 4 porcje):


  • 90 dkg szpinaku (ja dałam mrożony)
  • 3 łyżki masła lub oliwy z oliwek
  • 8 jajek
  • sól, pieprz
  • 1/2 filiżanki startego sera (ja dałam dużo mniej)
  • 1/2 filiżanki okruchów z chleba

Wykonanie:

Nagrzać piekarnik do 180 stopni. Szpinak rozmrozić na patelni tak, aby pozbyć się nadmiaru wody (ja dodałam jeszcze przeciśnięty czosnek).

Formę o wymiarach 9x13 nasmarować oliwą (można to zrobić z odpowiednią ilością naczynek do zapiekania)i włożyć na chwilę do piekarnika. Kiedy masło się rozpuści, lub oliwa nagrzeje, włożyć szpinak i wymieszać z tłuszczem. Rozłożyć go równomiernie po naczyniu, robiąc 8 wgłębień na jajka (jeśli robimy w osobnych naczyniach, w każdym naczynku robimy jedno gniazdo na jajko). Do każdego wgłębienia wbijamy 1 jajko. Doprawić solą, pieprzem, posypać serem i okruchami.

Piec przez 15 do 20 minut. Jeśli piekliśmy w jednym naczyniu wyjmować dużą łyżką szpinak z jajkiem i podawać na przykład na toście.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...