3.11.2009

Puszyste placki z dyni z serem feta

Pisałam już o placuszkach dyniowych na słodko.  Teraz kolej na słono.  Placuszki podejrzane u Mai i jak tylko je zobaczyłam, wiedziałam, że muszę i już.  Miałam zamiar zrobić je w piątek na obiad, ale ze względu na dzieci, wygrały placuszki na słodko.  Tę wersję zrobiłam głównie ze względu na siebie, a co mi też się coś należy w końcu.  I jak dla mnie są lepsze od wersji na słodko, chociaż tamtej nic nie brakuje, nie zrozumcie mnie źle ;).


 

Składniki (ja robiłam z połowy porcji):

  • 1 kg dyni
  • 5 łyżek maki pszennej (dałam pszenną razową)
  • 3 jajka (dałam 1 duże)
  • 250 g sera feta
  • 3 łyżki posiekanego koperku
  • sól
  • pieprz
  • olej do smażenia
  • 2 łyżki posiekanych pestek dyni

Wykonanie:

Dynie obrać, oczyścić z pestek. Miąższ pokroić w większe kawałki, oprószyć solą, odstawić na 30 min. Ser pokroić w kostkę.

Kawałki dyni osuszyć, zetrzeć na tarce, przełożyć do miski. Dodać mąkę, polowe sera, 2 łyżki koperku, wbić jajka, wyrobić na jednolita masę. Przyprawić do smaku solą i pieprzem.

Olej rozgrzać na patelni. Łyżką wkładać porcje masy dyniowo-serowej. Placki smażyć z obu stron na zloty kolor.
Placki trzymać w cieple. Przed podaniem posypać pestkami dyni, pozostałym koperkiem i serem


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...