21.05.2009

Zielone szparagi z prażonymi przyprawami

Szybki wpis bo czasu nie mam za dużo.  Ale musiałam się pochwalić.  Po raz drugi zrobiłam szparagi (pierwszy raz był jakieś 6 lat temu - totalna porażka).  Tym razem zdecydowane zwycięstwo.  Posmakowały mi straszliwie i bardzo się cieszę. Przepis znalazłam w "Kuchni z bukietem przypraw".  Smak śmietany z przyprawami niesamowity, nie do opisania, no i do tego jeszcze szparagi.  Pochłonęłam wczoraj przed obiadem, no ale przecież to przystawka.

 

Składniki:

  • 800 g zielonych szparagów
  • sok z 1/2 zielonej cytryny (dałam zwykłą)
  • 1/2 łyżeczki ziaren kolendry
  • 1/2 łyżeczki pieprzu syczuańskiego
  • 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego
  • 1/2 łyżeczki gorczycy
  • 200 ml śmietanki
  • 1 łyżka grubej soli
  • drobna sól, świeżo zmielony pieprz



Wykonanie:

Szparagi obrać. wszystkie przyprawy włożyć na patelnię o grubym dnie. Uprażyć na sucho aż staną się lekko brązowe. Przełożyć do miksera i 10 s miksować.

Zagotować śmietankę z przyprawami. Odparować przez 2 min, dodać sok z cytryny, posolić i popieprzyć (ja pominęłam). Przecedzić przez sito.

Zagotować wodę z grubą solą. Wrzucić szparagi i gotować 5 minut. Odcedzić, pokroić szparagi na kawałki długości 3 cm. Na każdym talerzu ułożyć szparagi i polać sosem. Podawać natychmiast.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...