26.09.2011

Dżem malinowy

Jak już wcześniej pisałam, zostałam obdarowana sporą ilością malin.  Soki są tak wspaniałe, że postanowiłam spróbować zrobić też dżemik.  Nie przepadam za dżemem malinowym, ale do ciast będzie jak znalazł.   Skorzystałam z przepisu Olgi, tylko wydłużyłam okres smażenia, bo nie chciał osiągnąć dobrej konsystencji.



Składniki:

* 2 kg malin
* 2 kg cukru
* 2 cytryny



Wykonanie:

Maliny z cukrem i sokiem z cytryn zmiksować lub rozgnieść w malakserze (ja rozgniotłam tłuczkiem do ziemniaków). Masę przełożyć na patelnię i smażyć na wolnym ogniu przez 20–30 minut, często mieszając. (smażyłam z przerwą, około godziny)
Gorący dżem malinowy przełożyć do wyparzonych słoików, zakręcić, odwrócić do góry dnem i studzić pod przykryciem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...