4.09.2015

Pasta z bakłażanów

Kilka lat temu Małgosia pokazała u siebie dżem z bakłażanów.  Od razu wiedziałam, że mi posmakuje.  Niestety nie zrobiłam go od razu.  Dlaczego?  A któż to wie.  Dopiero teraz, kiedy zostało mi pół pieczonego bakłażana z ajvaru postanowiłam, że dżem przygotuję.  Trochę musiałam pozmieniać wykonanie, gdyż w oryginale bakłażan był smażony.  Okazało się, że dżem bezproblemowy, a niezwykle smaczny.  Do kanapek i nie tylko. Będę powtarzać na pewno.



Składniki:
  • 1 bakłażan
  • 2 pomidory
  • 1 cebula
  • sól, pieprz
  • 1/2 łyżeczki kuminu
  • odrobina ostrej papryki
  • olej


Wykonanie:
Bakłażana nakłuć widelcem i upiec w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni, aż będzie miękki.  Wyjąć i ostudzić.  Przekroić na pół i wyjąć miąższ.  Pomidory sparzyć i zdjąć z nich skórkę.  Cebulę posiekać i zeszklić na odrobinie oleju.  Dodać pokrojone pomidory i smażyć przez kilkanaście minut, aż odparuje cały płyn.  Gotowe pomidory zmiksować z bakłażanem.  Doprawić do smaku.  Przełożyć do słoika i odstawić do lodówki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...