28.09.2015

Placek ze śliwkami i bezą - Lubelski kociołek X

Na dziesiątą edycję Lubelskiego Kociołka przygotowałam placek ze śliwkami i bezą z książki Pawła Małeckiego "Cukiernia Lidla".  Ciasto banalne w wykonaniu, ale przepyszne.  Zniknęło w jedno popołudnie.
Zajrzyjcie do dziewczyn i zobaczcie co śliwkowego przygotowały : Marta, Gosia, Joanna, Julianna, Edyta, Dorota i Ela.



Składniki:
  • 200 g miękkiego masła
  • 20 g cukru (użyłam domowego waniliowego)
  • 1 opakowanie cukru waniliowego (nie dałam)
  • 6 żółtek
  • 420 g mąki pszennej
  • 4 g proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu wymieszana z 1 opakowaniem cukru waniliowego (dałam domowy)
  • 800 g śliwek węgierek

Beza:
  • 6 białek
  • 200 g cukru


Wykonanie:
Masło utrzeć dodają stopniowo cukier z cukrem waniliowym.  Dodawać po jednym żółtku cały czas ucierając.  Dodać mąkę z proszkiem do pieczenia i wymieszać aż powstanie kruszonka. Odłożyć garść kruszonki.  Blachę (34 x 42 cm  - dałam odrobinę mniejszą) wyłożyć papierem do pieczenia lub posmarować masłem i wysypać mąką.  Do tak przygotowanej blachy wsypać kruszonkę i dokładnie docisnąć.  Na kruszonkę ułożyć umyte, przepołowione i pozbawione pestek śliwki (skórką do ciasta).  Posypać owoce cukrem wymieszanym z cynamonem.
Białka ubić na sztywną pianę pod koniec dodając stopniowo cukier.  Sztywną pianę przełożyć do rękawa cukierniczego i wyłożyć na śliwki formując kratkę.  Na wierzch posypać kruszonkę (szczególnie w miejsca bez bezy). 
Piec w piekarniku nagrzanym do 190 - 200 stopni przez 20 minut (lub z termoobiegiem 180 C)  a następnie zmniejszyć temperaturę do  170 stopni (termoobieg -  160 ) i dopiekać przez 35 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...