14.01.2017

Likier czekoladowo - pomarańczowy

Obłędny, czekoladowo - pomarańczowy likier.  Pierwotnie miałam poczekać z publikacją do przyszłego grudnia, ale pogoda za oknem mocno zimowa, a przepis tak dobry, że postanowiłam jednak podzielić się nim z Wami teraz. Likier zrobiłam go chwilę po tym jak pokazała do Chillibite i już kilka dni potem dorabiałam kolejną porcję.





Składniki:
  • 15 g ciemnego kakao
  • 250 g śmietanki kremówki
  • 300 g mleka słodzonego zagęszczonego
  • 200 g whiskey
  • 10 kropli olejku pomarańczowego dobrej jakości*


*niestety miałam tylko zwykły sklepowy i dałam go więcej, bo całą buteleczkę 5 ml

Wykonanie:
30 g śmietanki rozmieszać w garnuszku z kakao, aż powstanie gęsta pasta.  Dodać kolejne 50 g i ponownie dokładnie wymieszać.  Dolać jeszcze raz 50 g kremówki i po wymieszaniu całość podgrzać cały czas mieszając.  Dzięki temu pozbędziemy się grudek kakao i likier będzie gładki.  Do tak podgrzanego kakao, dolać pozostałą kremówkę i mleko zagęszczone.  Całość wymieszać.  Jeżeli baza kakaowa jest już chłodna, dolać whisky i wlać olejek.  Wymieszać i przelać do butelek.  Likier przed podaniem należy wstrząsnąć.  Nadaje się do spożycia bezpośrednio po przygotowaniu.  Może stać w szafce spokojnie do 2 tygodni, a może i dłużej.


3 komentarze:

  1. ale kusisz ;) aż mi zapachniało tym likierem

    OdpowiedzUsuń
  2. no to kiedy mogę wpaść na kieliszeczek? albo może na dwa?? wspaniały likier!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to Ci powiedzieć... wypiłam wszystko.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...