17.12.2010

Ciasteczka miodowe z pieprzem

Ciasteczka zobaczyłam w Magazynie Naj - pyszne święta.  Zadziałał na mnie ten pieprz i miód.  Niestety jak to z większością gazetowych przepisów nie było najlepiej.  Już przy mieszaniu ciasta odkryłam, że masa jest dużo za rzadka.  Dodałam wtedy z 5 łyżek mąki.  Następnego dnia przy wałkowaniu dodawałam jeszcze więcej (sporo więcej) z nadzieją, że smak zrekompensuje to lepienie.  Co się okazało?  Ciasteczka dobre, nawet bardzo, ale jednak mało świąteczne.  Jeśli macie ochotę je zrobić to polecam dodać od razu więcej mąki i więcej przypraw. Ciasteczka są propozycją w ramach akcji Świąteczne Prezenty.





Składniki:

  • 30 dag mąki (dałam około 45 dag)
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • szczypta mielonych goździków
  • 1/2 łyżeczki mielonego czarnego pieprzu
  • (polecam dodać dodatkowo 1 łyżeczkę przyprawy korzennej)
  • 10 dag miękkiego masła
  • 10 dag brązowego cukru (miałkiego)
  • 3 jajka
  • 5 łyżek płynnego miodu


Wykonanie:

Do malaksera wsyp mąkę, sól, proszek do pieczenia, cynamon, goździki i pieprz. Mieszaj, w trakcie mieszania dodaj masło i cukier. Na końcu powoli wlewaj jajka roztrzepane z miodem. Z ciasta uformuj 2 kule, zawiń w folię i włóż do lodówki. NA posypanej mąką stolnicy cienko rozwałkuj schłodzone ciasto. Wycinaj różne kształty, można zrobić otwór na tasiemkę. Ułóż na blasze na papierze do pieczenia i piecz 15-18 minut w 180 stopniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...