11.12.2010

Kawowe naleśniki

Zastanawiałam się co jeszcze mogę przygotować na kawowy tydzień u Maji.  Nie miałam czasu na nic pracochłonnego, więc pomyślałam o naleśnikach.  Czekoladowe są pyszne, więc kawowe też musiały.  Najpierw miały powstać takie zwykłe z twarożkiem, ale potem przypomniałam sobie o tych od Ainsley'a i pomyślałam, że to strzał w 10.  Tak też było.  Wersja mocno kawowa tylko dla wielbicieli tego napoju.  Ja jadłam na obiad, ale tak naprawdę to wspaniały deser.

 

Składniki:

  • 100 g mąki pszennej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1 jajko, lekko ubite
  • 25 g roztopionego masła
  • 250 ml mleka
  • 1-2 łyżki kawy rozpuszczalnej
  • olej słonecznikowy do smażenia


  • 40 g niesolonego masła
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 2 łyżki likieru kawowego
  • śmietana lub jogurt naturalny do podania
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej


Wykonanie:

Przesiać mąkę i sól do miski, zrobić dziurę i wlać jajko, masło i połowę mleka. Dobrze ubić aż się wszystko połączy i potem stopniowo dodać pozostałe mleko wymieszane z kawą rozpuszczalną.

Rozgrzać odrobinę oleju na 18 cm patelni, i smażyć cienkie naleśniki (powinno wyjść około 8 sztuk). Naleśniki ułożyć jeden na drugim, zwinąć w rulon i pokroić na około 1 cm paski.

Na patelni rozgrzać masło z 2 łyżkami cukru. Mieszać aż cukier się rozpuści i wtedy nalać alkohol. Wrzucić pocięte naleśniki i podgrzać mieszając. Podawać natychmiast z odrobiną śmietany wymieszaną z kawą rozpuszczalną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...