6.06.2010

Burgery z kurczaka

Znudziły mi się już tradycyjne kotlety, czy to mielone, czy schabowe, czy z piersi.  No dobra, przyznam, że schabowych nie robiłam chyba wieki, ale nie zmienia to faktu, że mam już dość.  Dlatego jak ujrzałam u Ainsley'a mielone z piersi z kurczaka, a do tego z cudnymi dodatkami od razu postanowiłam je zrobić.  Takie kotlety to trochę kompromis pomiędzy pragnieniami kulinarnymi mojego męża i syna (czyt. ZWYKŁE mięso chcemy) a moim znudzeniem.



Składniki:

500 g chudego, mielonego mięsa kurczaka (dałam pierś)

  • 2 ząbki czosnku
  • 1 papryczka chilli, bez ziaren, drobno posiekana
  • 1 łyżka posiekanej mięty
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki lub kolendry
  • 2 łyżeczki sosu Worcestershire 
  • oliwa do posmarowania
  • sól, pieprz



Wykonanie:

Wymieszać mięso, czosnek, chilli, zioła, sos Worcestershire i dużo soli i pieprzu. Uformować 4 równe burgery, każdy posmarować lekko oliwą. Rozgrzać grill na średnio gorąco (ja użyłam patelni grillowej). Kotlety grillować po 5 minut z każdej strony aż się równo upieką. Podawać w bułeczkach z sałatą i pomidorem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...