8.06.2010

Grzybowe risotto

Kolejne risotto.  Niestety ze względu na porę roku zamiast mieszanki świeżych grzybów musiałam dać pieczarki. Według Ainsley'a są to składniki na 2 porcje, ale jak dla mnie spokojnie 3 osoby mogą się tym najeść.



Składniki :


  • 15 g suszonych borowików
  • 300 ml wrzątku
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 mała cebula, posiekana
  • 2 ząbki czosnku, posiekane
  • 225 g ryżu do risotto
  • 600 ml bulionu warzywnego
  • 50 g masła
  • 250 g świeżych mieszanych grzybów (dałam pieczarki)
  • 4 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 2 łyżki startego parmezanu
  • sól, pieprz



Na zieleninę:

2 łyżki oliwy

2 zabki czosnku, posiekane

250 g świeżego szpinaku (dałam mrożony)

sól


Wykonanie:

Suszone grzyby zalać wrzątkiem i odstawić. Bulion warzywny postawić na małym ogniu, tak aby cały czas był gorący. Podgrzać łyżkę oliwy w dużym garnku, podsmażyć cebulę i czosnek. Dodać ryż i gotować kolejną minutę. Dodawać po chochelce bulionu za każdym razem kiedy cały płyn się wchłonie. Należy pamiętać o częstym mieszaniu. Namoczone grzyby wyjąc z wrzątku i dodać do risotto. Stopniowo dodawać wywar z moczonych grzybów i dalej gotować aż cały płyn się wchłonie.

W międzyczasie podgrzać pozostały olej i kawałek masła na patelni. Podsmażyć posiekane świeże grzyby na dużym ogniu przez 3-4 minuty, aż zmiękną. Podsmażone grzyby dodać z pietruszką, parmezanem i resztą masła do risotto, doprawić do smaku. Zdjąć z ognia i trzymać w cieple.

Na patelni podsmażyć czosnek na oliwie. Dodać szpinak i dusić przez 2-3 minuty (ja swój podgrzewałam, aż się rozmroził i zagrzał), doprawić do smaku.

Risotto wyłożyć do naczynia i na wierzch wyłożyć szpinak. Można posypać parmezanem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...