24.06.2010

Dżem rabarbarowy z wanilią i cynamonem

Zobaczyłam go u Majanki i już wiedziałam, że muszę go zrobić.  Wiedziałam też, że będę go jadła sama, no może z mężem, bo dzieci rabarbarowi mówią zdecydowane NIE.  A mają czego żałować, oj mają.  Dzięki wanilii jest rewelacyjny.  Mój ulubiony.



Składniki:


  • 1 kg rabarbaru
  • 250/300g cukru
  • pół laski wanilii (dałam 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego)
  • 2 łyżeczki cynamonu



Wykonanie:

Rabarbar obrać i pokroić w nieduże kawałki (ok. 1 cm). Wrzucić do garnka o grubym dnie i podgrzewać aż zmięknie. Wtedy wsypać cukier i wyłuskane z laski wanilii ziarenka oraz cynamon. Całość wymieszać i gotować na małym ogniu aż masa zgęstnieje. Trwa to ok. 1,5 godziny lub dłużej (zależy od tego jaką chce się uzyskać konsystencję). W trakcie gotowania należy co jakiś czas mieszać masę rabarbarową.

Gotowy dżem przełożyć do wyparzonych, gorących słoików i mocno dokręcić. Postawić do góry dnem, przykryć ręcznikiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...