7.01.2011

Grillowany kurczak w sosie sezamowo-imbirowym

Wreszcie pokażę do czego wykorzystałam pokazane już sosy.  Kurczak jest przepyszny, delikatny, nie za ostry.  Ja skorzystałam z patelni grillowej, ale już nie mogę doczekać się lata, kiedy będzie  można wykorzystać sos do prawdziwego grilla. Przepis znalazłam na stronie z przepisami zainspirowanymi kuchnią azjatycką i dlatego też dodaję go do akcji Ireny i Andrzeja.

 

Składniki:
  • 1/3 filiżanki sosu słodko-kwaśnego
  • 1/4 filiżanki wody
  • 3 łyżki sosu hoisin
  • 1 1/2 łyżeczki ziaren sezamu (można uprażyć)
  • 1 ząbek czosnku, zmiażdżony
  • 1 łyżeczka utartego imbiru lub 1/4 łyżeczki imbiru w proszku
  • 1/4 do 1/2 łyżeczki orientalnego sosu chili
  • 3 małe piersi z kurczaka (ja użyłam 2 większe podwójne i przekroiłam grubsze części na pół)


Wykonanie:

Najpierw zrobić sos. W małym garnuszku wymieszać wszystkie składniki poza kurczakiem. Zagotować na średnim ogniu często mieszając, zmniejszyć ogień. Gotować pod przykryciem przez 3 minuty. Odstawić.

Kurczaka umyć i osuszyć ręcznikiem papierowym. Posmarować kawałki kurczaka z każdej strony sosem. Grillować z każdej strony przez kilka minut, tak aby mięso było delikatne, ale nie było już różowe w środku (trzeba uważać, bo sos sprawia, że wydaje nam się, że mięso jest już gotowe, chociaż jeszcze nie jest ).

W garnuszku podgrzać pozostały sos. Podawać z kurczakiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...