29.01.2011

Serowe bułeczki z jabłkiem

Ciasto inne niż wszystkie, bułeczki też.  Dzieciaki wyliczały sobie nawzajem kto zjadł więcej :)  Przepis pochodzi z Kuchni Polskiej Zofii Miętkiewicz.



Składniki:

  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 mały kubek twarożku homogenizowanego
  • 1/4 szklanki mleka
  • 1/4 szklanki cukru
  • 1/4 szklanki oleju
  • 20 g cukru waniliowego
  • 3 jabłka

  • 1 jajko


Wykonanie:

Jabłka obrać, pokroić, dodać cukier waniliowy, rozgotować i ewentualnie dosłodzić do smaku. Twarożek utrzeć z resztą cukru, dodając mleko, olej i mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia. Ciasto wyrobić na gładką masę, podzielić na 16 kawałków. Każdy kawałek rozwałkować na prostokąt. Połowę prostokątów naciąć po 3 poprzeczne paski. Na całe prostokąty nałożyć mus jabłkowy. Przykryć naciętymi prostokątami.(Ja swoje podzieliłam na 8 kawałków, przecięłam je w połowie i skleiłam). Brzegi skleić białkiem. Wierzch każdej bułeczki posmarować żółtkiem roztrzepanym z łyżką wody. Piec 15 minut (ja piekłam około 25 minut) w 200 stopniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...