14.10.2009

Honey muffins

Nie ma to jak dobra mobilizacja do wypieku pieczywa.  Jak zapomni się o wstąpieniu do piekarni, a potem nie chce się już wychodzić z domu to trzeba (z całą przyjemnością zresztą) zakasać rękawy, odłożyć wszystko inne na bok (chyba głównie chodziło o pretekst do  nie robienia tego co należy) i zabrać się do pieczenia. Tym bardziej, że światowy dzień chleba zbliża się wielkimi krokami.
Ponieważ robiło się już późno to poszukiwałam w książkach czegoś, co nie zajmie mi pół nocy, a będzie w sam raz na kolacyjkę i śniadanko.  Oczywiście musiałam mieć jeszcze wszystkie składniki w domu (a to nie było takie proste).  Znalazłam na całe szczęście przepis na muffiny miodowe (nie, nie taki słodkie amerykańskie babeczki, a jak najbardziej śniadaniowe angielskie bułeczki).  Kolejny raz "The Vegetarian Cookbook" Carol Bowen uratowała mi życie :).  Bułeczki przepyszne, nie są wcale słodkie i nawet z wędlinką mogą być, chociaż ja zdecydowanie bardziej wole je z dżemikiem.



Składniki:
  • 450 g mąki pełnoziarnistej
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 saszetka drożdży instant
  • 100 ml mleka
  • 100 ml wody
  • 50 g miodu
  • 1 jajko
  • 25 g roztopionego masła



Wykonanie:

Połączyć mąkę, sól i drożdże w dużej misce. Mleko, wodę i miód podgrzać w garnuszku aż będzie letnie (43 stopnie), a następnie dodać do mąki i drożdży razem z roztrzepanym jajkiem i masłem. Połączyć aż do uzyskania miękkiego ciasta. Wyłożyć ciasto na stolnicę i wyrabiać aż będzie gładkie i elastyczne, przez około 5 minut. Ponownie włożyć do miski, przykryć i odstawić na 15 minut w ciepłe miejsce aż zwiększy swoją objętość o połowę.

Wyrośnięte ciasto rozwałkować na grubość około 1 cm. Wyciąć koła o średnicy 7,5 cm. Oprószyć mąką blachę do pieczenia. Położyć na niej muffiny i luźno przykryć folią spożywczą (samoprzylepną). Odstawić w ciepłe miejsce na 30 minut.

Wyrośnięte bułeczki posypać odrobiną mąki. Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez około 10 minut, w połowie pieczenia odwracając bułeczki na drugą stronę. Ostudzić na kratce. Podawać ciepłe lub zimne. Wychodzi 8-12 bułeczek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...