3.10.2009

Owsiane pancakes

Kolejny przepis, który odkryłam podczas plażowania.  I muszę przyznać, że cała rodzinka była zachwycona.  Placuszki smakowite nie tylko na ciepło z dżemikiem czy ze świeżymi owocami, ale też jako drugie śniadanie w pracy - zupełnie bez dodatków i na zimno. 






Składniki:


  • 1 i ¼ filiżanki płatków owsianych
  • 2 filiżanki mleka
  • 1 jajko
  • ½ filiżanki mąki pełnoziarnistej
  • ¼ filiżanki przyrumienionych na patelni zarodków pszennych
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (w oryginale 1 łyżka, ale to chyba pomyłka)
  • 2 łyżeczki słodzika (ja dałam cukier)
  • 2 łyżeczki oleju roślinnego
  • ½ łyżeczki soli


Dodatkowo można dodać cynamon (ja tak właśnie zrobiłam), gałkę muszkatałową lub łyżeczkę ulubionego ekstraktu


Wykonanie:


W średniej misce połączyć płatki, mleko i odstawić na 10 minut. Wmieszać jajko, mąkę, zarodki, proszek do pieczenia, cukier, olej i sól. Wymieszać aż równo się wszystko wymiesza i pozostaną tylko niewielkie grudki. Odstawić ciasto na 30 minut do lodówki.
Rozgrzać nieprzywieralną patelnię, lekko skropioną olejem. Partiami nalewać ciasto (po około ¼ filiżanki na placek) i smażyć przez około 3-4 minuty, aż góra zacznie bulgotać a dół się przyrumieni. Przewrócić i smażyć kolejne 2 minuty, aż będzie brązowe. Zdjąć z patelni i trzymać w cieple.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...