8.11.2012

Ciasto razowe z żurawiną

Miałam otwartą puszkę mleka kokosowego i przypomniałam sobie, o tym cieście podejrzanym u Olgi.  Rewelacja.  Nikt nie wierzył, że to ciasto "z niczego".
Ten tekst napisałam jeszcze w kwietniu.  Sama nie wiem dlaczego do tej pory nie opublikowałam tego wpisu.  Przecież nie piekłam tego ciasta z myślą i Wielkim Święcie Żurawiny, prawda?  A teraz jak znalazł.






Składniki:
  • 4,5 szklanki maki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 puszka mleka kokosowego o pojemności 400 ml
  • 80-100 ml syropu z agawy
  • 2,5 łyżeczki drożdży instant
  • garść suszonej żurawiny




Wykonanie:
Puszkę z mlekiem kokosowym dobrze wstrząsamy, tak aby woda połączyła się ze śmietanką. Przesianą mąkę wsypujemy do miski (dodajemy otręby, które zostały nam na sitku) i dolewamy mniej więcej 3/4 zawartości puszki. Następnie dodajemy syrop z agawy, drożdże oraz żurawinę. Przez kilka minut wyrabiamy ciasto (ja robiłam to robotem), tak aby powstało sprężyste ciasto. Kontrolujemy wilgotność ciasta i w razie potrzeby dolewamy więcej mleka lub dodajemy więcej mąki.  Ciasto nie powinno kleić się do rąk.
Dobrze wyrobione ciasto przekładamy do naoliwionej miski i przykrywamy.  Odstawiamy w ciepłe miejsce, aż ciasto podwoi swoją objętość. Keksówkę o długości 24 cm wykładamy papierem do pieczenia. Wyrośnięte ciasto odgazowujemy (uderzamy mocną pięścią), formujemy i wkładamy do przygotowanej formy.  Przykrywamy i odstawiamy do ponownego wyrośnięcia. Pieczemy w 170 przez około 40 minut.  Studzimy na kratce.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...