24.11.2012

Pierniczki Katarzynki

Długo poszukiwałam foremek do Katarzynek.  Bardzo mnie to dziwi, że nigdzie w Polsce (poza Toruniem) nie można dostać takiego kształtu.  Co jak co, ale ten kształt powinien być u nas dostępny wszędzie, prawda?
Z pomocą przyszła mi Domi, której bardzo, ale to bardzo dziękuję.
Sam przepis na pierniczki znalazłam na forum CinCin u Margarete

A wszystkim Kasiom, Katarzynkom wszystkiego dobrego z okazji imienin.





Składniki (na około 30 - 40 Katarzynek):
  • 250 g miodu
  • 60 g masła
  • 125 g cukru
  • 1 łyżka smalcu (dałam dodatkowe 20 g masła)
  • 2 łyżki wody
  • 1 łyżka przyprawy do pierników
  • 1 ubite jajko 
  • 630 g mąki
  • 1 łyżeczkę sody

Wykonanie:
Miód, cukier, masło, smalec (lub więcej masła), wodę i przyprawę zagotować mieszając.  Jak tylko zawrze, zdjąć z ognia i odstawić do ostygnięcia.   Kiedy mieszanka będzie chłodna dodać pozostałe składniki i wyrobić ciasto (ja robiłam to w mikserze, mieszadłem).  Ciasto można odstawić na 20 minut, ale nie ma takiej potrzeby.  Na omączonej powierzchni rozwałkowywać na grubość około 8-10 mm.  Wykrawać Katarzynki.  Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.  Przygotowane pierniczki można posmarować jajkiem lub wodą.  Piec w 180 stopniach przez 10-12 minut. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...