23.11.2012

Ciasto żurawinowe z czekoladą

Uwielbiamy żurawinę, czekoladę zresztą też.  Kiedy zobaczyłam u Zieleniny to ciasto, wiedziałam, że szybo u nas zawita.  Jest genialne.  Znika szybciej niż się je robi, a nie robi się długo.  Powtórka będzie jak tylko dokupię świeżą żurawinę.



Składniki:
  • 225 g razowej mąki pszennej
  • 75 g płatków owsianych górskich
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżka przyprawy korzennej
  • 100 g cukru trzcinowego + 2 łyżki (można dać więcej)
  • 100 g białej czekolady
  • 3 jajka
  • 3/4 szklanki oleju rzepakowego
  • 200 g świeżej żurawiny



Wykonanie:
Piekarnik nagrzać do 180 stopni, keksówkę ( u mnie długość 23 cm, plus 2 muffinki) wykładamy papierem do pieczenia.
Umytą i osuszoną żurawinę (moja była rozmrożona i ociekała kilka godzin na sitku) zasypujemy 2 łyżkami cukru.
Jajka razem z cukrem ubijamy mikserem, aż zmienią kolor na lekko biały.  Czekoladę siekamy (u mnie każda kosteczka została pokrojona na ćwiartki).  Dodajemy razem z olejem do ubitych jajek.
Mąkę, płatki, sodę, proszek i przyprawę mieszamy w misce.  Dodajemy do ubitych jajek i mieszamy łopatką lub łyżką.  Dodajemy żurawinę i mieszamy. Ciasto przelewamy do przygotowanej foremki.  Pieczemy około 50-55 minut, aż do suchego patyczka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...