12.07.2013

Muffiny jagodowe

Mam na pinterest folder z przepisami, które bardzo chciałabym zrobić.  Mam też drugi, z tymi co już zrobiłam.  Zdecydowanie ten pierwszy jest znacznie bardziej pokaźny.  Dlatego powoli muszę nadrabiać.  Te muffinki wisiały sobie już ponad rok i nic.  Teraz jednak znowu pora jagodowa, więc musiałam się za nie zabrać.  Mój mąż stwierdził, że to najlepsze muffiny jakie jadł, no może poza tymi z nutellą.




Składniki:
  • 1 niepełna szklanka (250 ml) cukru
  • skórka z 2 limonek
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego
  • 1 szklaka jagód
  • gruby cukier do posypania (użyłam perłowego)

Wykonanie:
Piekarnik rozgrzać do 200 stopni.  Cukier i skórkę dobrze rozetrzeć palcami, aż cukier będzie lekko wilgotny i aromatyczny.  W małej misce wymieszać mąkę, sól, proszek i sodę.  Do cukru dodać jajka i dobrze wymieszać.  Dodać olej i ponownie wymieszać.  Dodać wanilię, mąkę i jogurt.  Wymieszać tylko do połączenia składników.  Dodać jagody i delikatnie wymieszać.  Przełożyć ciasto do foremek muffinkowych wyłożonych papilotkami.  Można posypać grubym cukrem.  Piec 20 - 25 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...