19.06.2009

Pancakes z truskawkami

Koniec roku trzeba jakoś uczcić, szczególnie wtedy, kiedy junior przynosi cały stos dyplomów i nagród.  A czy można to zrobić lepiej niż przy pomocy super placuszków z truskawkami? Przepis znalazłam u Majanki i tak jak Ona zrobiłam placuszki z podwójnej porcji (i bardzo się z tego cieszę).  Sama nie wiem dlaczego tyle zwlekałam z wykorzystaniem tego przepisu, ale teraz wpisuję go na stałe do naszego rodzinnego repertuaru.

 

Składniki:

  • 1 szklanka mąki
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 i 1/4 szklanki maślanki lub kefiru
  • 1 jajko, roztrzepane
  • 2 łyżeczki syropu klonowego (Majana zastąpiła płynnym miodem, a ja pominęłam)
  • 20g roztopionego masła
  • ok 200g truskawek, rozgniecionych

Wykonanie:

Do naczynia przesiać mąkę, wsypać cukier i proszek, wymieszać. W drugim naczyniu wymieszać roztrzepane jajko, maślankę, syrop i roztopione masło. Wmieszać truskawki. Zawartość naczyń połączyć, wymieszać. Ciasto jest dość gęste.

Smażyć na nieprzywierającej patelni (bez tłuszczu). Przewracać na drugą stronę gdy na powierzchni pancakes'a pokażą się pęcherzyki. Smażyć do koloru brązowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...