27.06.2009

Rolada jagodowa

Dwa w jednym, na dwie akcje.  Jedne i drugie owoce zbierane własnoręcznie (z małą pomocą małych i trochę większych rączek) i okupione dużą ilością ugryzień komarów.  Jest tylko jedno ale.  Nie lubię piec nie w swojej kuchni.  Z kilku powodów.  Po pierwsze nie wyczułam jeszcze piekarnika (chociaż tym razem z tym nie było najgorzej), po drugie mam do wyboru takie a nie inne formy (dostępne były jednak za krótkie na rolady), po trzecie zawsze jak się staram żeby wyszło (a u teściowej zawsze się staram) to jakieś wpadki ZAWSZe są (oczywiście zważyła mi się śmietana), po czwarte ograniczony dostęp do netu (a jak się okazało już po upieczeniu, Dorotuś mogła być niezwykle pomocna - ale to już następnym razem).  Mimo wszystko moje pierwsze w życiu rolady smak mają super, chociaż z wyglądu jakoś niekonieczne. Nie szkodzi, w końcu praktyka czyni mistrza.  Już doczytałam u Dorotuś i teraz wiem, że ciasto jeszcze ciepłe zwija się w ściereczkę posypaną cukrem waniliowym (a w gazecie z przepisem nie było o tym ani słowa). Ponieważ nie wiedziałam, to ciasto lekko się podłamało, do tego było z krótkie, więc efektu rolady prawie nie ma :(  Ale najważniejsze, że wszystkim smakowało, no i że zrobiłam dwa ciasta w bardzo krótkim czasie - a to lubię najbardziej.



Zdjęcie z powtórnego wykonania, o którym możecie przeczytać tutaj.


Składniki:


  • 3 jajka
  • 2 torebki cukru waniliowego
  • 10 dag + 2 łyżki cukru
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżeczki żelatyny
  • 30 dag jagód
  • 15 dag śmietany kremówki


Wykonanie:

Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę z dodatkiem szczypty soli, 5 łyżek cukru i torebki cukru waniliowego. Wymieszać z żółtkami i następnie z obydwoma rodzajami mąki i proszkiem do pieczenia. Ciasto rozsmarować na wyłożonej pergaminem blasze o wymiarach 32x39 cm . Piec 12 minut w temperaturze 175 stopni. Gotowy biszkopt przełożyć na obsypaną cukrem waniliowym ściereczkę, zdjąć pergamin i zwinąć. Pozostawić zwinięty do ostygnięcia.

Żelatynę zalać niewielką ilością zimnej wody. Gdy spęcznieje rozpuścić podgrzewając lub zalać odrobiną wrzątku i wymieszać. Około 10 dag jagód zmiksować z 2 łyżkami cukru. Śmietankę ubić na sztywno z drugim cukrem waniliowym, wymieszać z przestudzoną żelatyną i połączyć ze zmiksowanymi jagodami. Odstawić do lodówki do stężenia (ale nie całkowitego!). 
Biszkopt rozwinąć, rozsmarować tężejący krem jagodowy i posypać pozostałymi owocami. Zwinąć roladę. (Ja dodatkowo owinęłam w folię, żeby nic nie wyciekło). Włożyć do lodówki na minimum 2 godziny, do całkowitego stężenia.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...