27.04.2010

Paprykowe risotto z soczewicą

Ostatnio rozkochałam się w smaku risotto, aż nie mogę uwierzyć, że po krótkiej znajomości sprzed kilku lat, nie wracałam aż do niedawna do tego smaku.  Teraz odkrywam je na nowo, w zupełnie przeróżnych kombinacjach smakowych.  Ten przepis zobaczyłam u Kornika, i podobnie jak ona musiałam czekać aż lobby antyszpinakowo-paprykowe (cytat za Jolą) z mojego domu wyjedzie na weekend.  Jak dobrze, że córcia podziela moje smaki.  Zjadałyśmy to risotto ze smakiem i wiem, że powtórzę je na pewno.  Tym razem może już w wersji z winem (bo ze względu na 4-latka wina nie dodawałam).



Składniki:


  • 2 papryki - czerwona i żółta
  • 1 l bulionu warzywnego
  • 1 cebula 
  • 1 ząbek czosnku (dałam 2)
  • skórka i sok z połowy cytryny
  • szklanka ryżu z czerwoną soczewicą (dałam 3/4 szklanki ryżu i 1/2 szklanki soczewicy z puszki)
  • pół szklanki białego wina (nie dałam)
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • 1 łyżeczka ostrej papryki (dałam słodką)
  • sól i pieprz do smaku
  • 3 łyżki startego parmezanu (nie dałam)
  • kilka łyżek posiekanej pietruszki
  • oliwa




Wykonanie:

Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni, papryki układamy na kratce i wstawiamy do piekarnika. Pieczemy do momentu, gdy na skórce pojawią się czarne plamy. Ostrożnie przekładamy do woreczka foliowego i odkładamy, by przestygły. Wyjmujemy, zdejmujemy skórkę, usuwamy gniazda nasienne i kroimy w paseczki a te jeszcze drobniej w małą kostkę.

Na oliwie w dużym rondlu podsmażamy drobno posiekaną cebulę z czosnkiem przeciśniętym przez praskę. Dodajemy ryz z soczewicą (nie dawałam soczewcy w tym momencie) oraz wino oraz skórkę i sok z cytryny (ponieważ nie dawałam wina w tym momencie dodałam chochlę bulionu). Cały czas mieszając gotujemy 3-4 minuty. Do rondla wrzucamy paprykę i podlewamy 1/3 bulionu (ja dolewałam cały czas po 1 jednej chochli).

Gotujemy całość, mieszając często i dolewając bulion za każdym razem, gdy płyn zostanie wchłonięty przez ryż i soczewicę. Gdy ryż będzie miękki, doprawiamy solą, pieprzem, gałką i papryką. (W tym momencie dodałam soczewicę) Dodajemy posiekaną natkę i parmezan, dokładnie mieszamy, podgotowujemy 3-4 minuty i podajemy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...