17.11.2011

Brownie czekoladowe

Ten przepis, pochodzący z Kwestii Smaku, poleciła mi moja koleżanka z pracy, Magda.  Powiedziała, że to hit.  Miała rację.  Mocno, bardzo mocno czekoladowe, rozpływające się w ustach.


 

Składniki:

  • 300 g ciemnej, gorzkiej czekolady (70%)
  • 225 g masła
  • 3 całe jajka
  • 1/2 łyżeczki aromatu waniliowego
  • 275 g drobnego cukru
  • 135 g mąki
  • 1/4 łyżeczki soli

Wykonanie:

Piekarnik nagrzewamy do 160 stopni. Formę o wymiarach 20 x 30 cm wykładamy papierem do pieczenia.
1/3 ilości czekolady (1 tabliczkę 100 g) ścieramy na tarce o grubych oczkach i odstawiamy do lodówki (ja dałam nieco mniej i to był błąd).
Resztę czekolady łamiemy na kostki i rozpuszczamy w rondelku razem z posiekanym na kawałki masłem, na małym ogniu. Staramy się nie podgrzewać zbytnio masy, tylko rozpuścić i odstawić z ognia. Jajka ubijamy na puszysto z wanilią i cukrem. Dodajemy masę czekoladową i razem przez chwilkę miksujemy na wolnych obrotach.
Dodajemy przesianą mąkę, sól i delikatnie i dokładnie mieszamy na jednolitą masę (można mikserem na małych obrotach, chociaż ja robiłam do łyżką).
Przekładamy do przygotowanej formy. Posypujemy startą czekoladą z lodówki.
Pieczemy przez 20 minut. Wyjmujemy z piekarnika i odstawiamy do całkowitego wystudzenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...