10.01.2013

Tartaletki z karmelem pomarańczowym

Pamiętam, że mój mąż kiedy zobaczył te tartaletki, w książce, czy w programie Jamiego (tego akurat nie pamiętam), tylko westchnął.  Wcale mu się nie dziwię.  Niby brzydkie, bo bez kształtu, ale mają w sobie to coś.  Ze zrobieniem ich zwlekałam długo, zbyt długo, a przecież łatwe, szybkie i jakie smaczne.  Karmel pomarańczowy to jest to.
Ilość składników na nadzienie okazała się u mnie zbyt duża.  Spokojnie byłabym w stanie napełnić 12 tartaletek.  Dlatego polecam zmniejszenie ilości nadzienia o połowę, lub użycie całego płatu ciasta. Przepis z książki 30 minut Jamiego.




Składniki na 6 (lub 12 sztuk)sztuk:
  • płat gotowego ciasta francuskiego
  • 125 g kwaśnej śmietany (dałam 12%)
  • cynamon
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 5 łyżek drobnego cukru trzcinowego
  • 1 pomarańcza

Wykonanie:
Ciasto francuskie wyłożyć na blacie posypanym mąką.  Płat ciasta przeciąć na pół, aby uzyskać kwadrat y boku 20 cm (moje ciasto miało nieco inne wymiary i po przecięciu miałam prostokąt o wymiarach 27 x 20 cm).  Ciasto posypać kilkoma szczyptami cynamonu i zrolować.  Pociąć  na 6 lub 12 plastrów (jeżeli robiliśmy z całego płatu).  W każde wgłębienie formy muffinkowej włożyć po 1 plastrze ciasta i ugnieść, przykrywając dno i boki wgłębień.  Włożyć do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i piec 8 - 10 minut.
Przygotować nadzienie.  Wymieszać w misce jajko, śmietanę, wanilię, 1 łyżkę cukru i skórkę otartą z pomarańczy.  Kiedy tartaletki się upieką, łyżeczką ugnieść ciasto tak, aby można było wlać nadzienie (ja nie musiałam zbyt mocno ugniatać).  Wlać przygotowane nadzienie i piec przez kolejnych 8 minut.
Przygotować karmel.  Rondelek postawić na dużym ogniu.  Wcisnąć sok z pomarańczy, dodać pozostały cukier i zamieszać.  Gotować, pilnując, aby karmel się nie przypalił. Upieczone tartaletki polać karmelem.  Odstawić, aby stężały.  Następnie ostrożnie wyjąc z formy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...